administrator |
Administrator |
|
|
Dołączył: 07 Cze 2007 |
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Centrum Dowodzenia |
|
|
|
|
|
|
SPIS TREŚCI:
>> 1. Zależność punktów
>> 2. Przykład
>> 3. Chody specjalne
1. Zależność punktów
Punkty w kondycji, tak jak wiele rzeczy - nie spadają nam z nieba. Muszą od czegoś zależeć. A mianowicie na V-Horses zależą one od treningu, startów w zawodach... Ale stop. Mówimy tu o punktach podstawowych, czyli takich, jakie uzyskuje źrebię po urodzeniu. Tak więc oto, od czego zależą punkty w kondycji:
* do każdej umiejętności (np. Chody - galop, dresaż - kontakt) dodajemy 5 % od punktów ojca i 10 % od punktów matki.
* podstawowym czynnikiem są predyspozycje rodziców.
DRESAŻ:
- średnia: 1 - 25
Chody 1,00
Spokój 3,00
- średnia: 26 - 50
Chody 3,00
Spokój 5,00
- średnia: 51 - 60
Chody 5,00
Spokój 7,00
- średnia: 61 - 75
Chody 7,00
Spokój 10,00
- średnia: 76 - 80
Chody 10,00
Spokój 13,00
- średnia: 81 - 100
Chody 13,00
Spokój 15,00
- średnia: 101 - 115
Chody 15,00
Spokój 17,00
- średnia: 116 - 130
Chody 17,00
Spokój 20,00
- średnia: 131 - 150
Chody 20,00
Spokój 23,00
- średnia: 151 - 165
Chody 23,00
Spokój 25,00
- średnia: 166 - 185
Chody 28,00
Spokój 30,00
- średnia: 186 - 200
Chody 35,00
Spokój 40,00
SKOKI:
- średnia: 1 - 25
Siła: 3,00
Zwinność: 3,00
- średnia: 26 - 50
Siła: 5,00
Zwinność: 5,00
- średnia: 51 - 60
Siła: 7,00
Zwinność: 7,00
- średnia: 61 - 75
Siła: 10,00
Zwinność: 10,00
- średnia: 76 - 80
Siła: 13,00
Zwinność: 13,00
- średnia: 81 - 100
Siła: 15,00
Zwinność: 15,00
- średnia: 101 - 115
Siła: 17,00
Zwinność: 17,00
- średnia: 116 - 130
Siła: 20,00
Zwinność: 20,00
- średnia: 131 - 150
Siła: 23,00
Zwinność: 23,00
- średnia: 151 - 165
Siła: 25,00
Zwinność: 25,00
- średnia: 166 - 185
Siła: 30,00
Zwinność: 30,00
- średnia: 186 - 200
Siła: 40,00
Zwinność: 40,00
RAJDY:
- średnia: 1 - 25
Wytrzymałość: 3,00
Odwaga: 3,00
- średnia: 26 - 50
Wytrzymałość: 5,00
Odwaga: 5,00
- średnia: 51 - 60
Wytrzymałość: 7,00
Odwaga: 7,00
- średnia: 61 - 75
Wytrzymałość: 10,00
Odwaga: 10,00
- średnia: 76 - 80
Wytrzymałość: 13,00
Odwaga: 13,00
- średnia: 81 - 100
Wytrzymałość: 15,00
Odwaga: 15,00
- średnia: 101 - 115
Wytrzymałość: 17,00
Odwaga: 17,00
- średnia: 116 - 130
Wytrzymałość: 20,00
Odwaga: 20,00
- średnia: 131 - 150
Wytrzymałość: 23,00
Odwaga: 23,00
- średnia: 151 - 165
Wytrzymałość: 25,00
Odwaga: 25,00
- średnia: 166 - 185
Wytrzymałość: 30,00
Odwaga: 30,00
- średnia: 186 - 200
Wytrzymałość: 40,00
Odwaga: 40,00
2. Przykład
Jako przykładową parę podam konie: og. Alveo (D: 65 S: 163 R: 54) i kl. Bloody (D: 77 S: 122 R: 66).
Oto staty ich "źrebaka", biorąc pod uwagę ich staty z dnia 06.01.07r. (jest to trochę nieaktualne, ale mam nadzieję, że mniej więcej zrozumiałe). Właściciel to Koniuszyna:
Chody:
Elastyczność: 9,67
Stęp: 9,63
Kłus: 9,41
Galop: 9,35
Dresaż:
Podstawienie zadu: 1,08 <- w tym wypadku naturalne podstawienie zadu
Kontakt: 1,32 <- przewidujemy po rodzicach, jak będzie wyglądał jego kontakt z jeźdźcem
Chody zebrane: 0 <- konik nie chodzi w zebraniu, więc tu ma na 0
Chody pośrednie: 0,30 <- konik chodzi różnym rytmem, ale domyślnie tu zawsze jest 0,30
Chody wyciągnięte: 0 <- patrz zebrane
Wyprostowanie: 0 / 10
Chody specjalne: 0 <- koń, który nie chodzi w dresażu, zawsze ma tu 0
Skoki:
Parkur: 4,02
Wybicie: 3,16
Technika skoku: 3,34
Główne:
Siła: 23,10
Wytrzymałość: 12,91
Odwaga: 12,33
Spokój: 12,12
Zwinność: 23,40
Szybkość: 10,59 <- tutaj 25 % ojca + 25 % matki
Zaufanie:
Koniuszyna: 10,0 <- Zawsze przy urodzeniu źrebak ma 10,0 do właściciela
Predyspozycje:
Dresaż: 71 <- średnia ojca i matki
Skoki: 143
Rajdy: 60
Każdy koń z koni do sprzedania (z działu "Konie") ma różne staty i nie zawsze wchodzą one w ten regulamin, ale właśnie ten dział regulaminu odnosi się do koni niedawno urodzonych.
3. Chody specjalne
Po tym można poznać dresażowca. Oto tabela chodów specjalnych. Każdy następny poziom zawiera elementy poprzednich:
1 = stęp swobodny i pośredni, kłus swobodny i pośredni, galop pośredni
2 = żucie z ręki
3 = stęp wyciągnięty, kłus wyciągnięty, ciąg w stepie
4 = stęp zebrany, kłus zebrany, galop zebrany, ciąg w kłusie
5 = galop wyciągnięty, zmiana nogi co 5 temp
6 = piruet w stępie, zmiana nogi co 4 tempa
7 = piruet w kłusie, zmiana nogi co 3 tempa
8 = ciąg w galopie, zmiana nogi co 2 tempa
9 = piruet w galopie
10 = piaff, pasaż, zmiana nogi co 1 tempo
Oczywiście koń, który umie piruet, potrafi również ćwierć piruet i pół piruet. |
|